Home...

De senaste dagarna har jag tillbringat med kattmamma i Hofors. Alltid lika mysigt att vara med henne och vi har fyllt våra dagar med massa skidåkning, surf, shopping och film. Bara saker som vi är bra på. Vid tanken ploppar minnen från vår resa till Texas under jul och nyår upp. Hade riktigt roligt dedär veckorna. 



Lät vattenskidorna ligga kvar i bilen och plockade istället fram vår gamla vindsurfingbräda. Den första och enda gången jag vindsurfat var på Rhodos för drygt ett år sen så helt lätt var det inte. Dessutom fanns det knappt någon vind vilket känns något skrattretande. Hela veckan har jag väntat på att vinden ska lägga sig och när jag förrän gång skull önskar lite vind finns den knappt. Vädergudarna kan då knappast vara på  min sida. 



Igår eftermiddag tog jag dock mitt pick och pack och begav mig till Söderhamn. Umgicks med familjen i vår sommarstuga en stund innan jag åkte in till staden. Kikade förbi hemma hos Lollo och Sara i deras nya lägenhet där de för kvällen styrt förfest. Korkade upp, fixade och snyggade till oss tillsammans för att sedan gå ut på staden. Dansade, träffade massor med folk och hade en riktigt trevlig stund, till och med trevligare än jag kunnat ana. Mötet med alla gamla vänner kan vara det bästa och att se hur alla förändras är riktigt roligt. Det mest otippade mötet under kvällen var dock med två killar från trakterna där jag under tre år gått gymnasiet, inte hade jag väntat mig att se dem i Söderhamn.  


Jag under början av våran kväll

Lollo kämpar med att öppna en flaska vin

människor...

Åkte buss hem där jag träffade syster och hennes vänner.

Nu ska jag hälsa på familjen igen och äta lite blåbärspaj. Sen väntar en väldigt lång bilresa till Norge. Ska ringa och tjata på Fanny så kankse jag får sällskap vilket skulle vara betydligt trevligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0