...

Har varit här ett tag nu och börjar sakta men säker komma in i allting. Känner mig inte lika vilsen men har fortfarande en konstig jag-är-på-semester känslan kvar. Kan inte förstå att jag ska vara kvar här så pass länge. Gör så mycket nytt helatiden och veckorna framöver är fyllda med spänning och andra roliga saker. Ikväll åker jag tillsammans med Filippa tillbaka till Blibli för party. Imorgon väntar wakeboard vid kabelparken där. På lördag grillparty och utgång i Brisbane. Söndag utflykt med familjen. Nästa vecka drar vi till Byron Bay för surf, fallskärm, delfiner och party. Och därefter till Sydney för att spendera   en vecka där. Kan inte bli annat än riktigt riktigt bra. Vad  som händer sen vet jag inte mer än att jag vill skaffa mig ett jobb och börja åka skidor.  Det är nog först då, när jag får en vardag, som känslan av att jag ska åka hem snart försvinner.

Iförrgår gjorde jag och Filippa ett besök på Ikea. Känndes nästan som att vara hemma igen. Alla svenska sakerna fanns där och allting till och med stod på svenska. På kvällen åt vi middag ute för att sedan se filmen ”All about Steve”. Igår åkte vi till ett stort shoppingcenter för att spendera massa pengar. Sedan åt vi hemma med familjen innan vi åkte in till Brisbane och gick ut. Människornan här är mycket vänligare än hemma. Man har ett helt annat sätt att vara på och man behöver inte känna någon för att umgås och ha roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0