23 april 2010

Klev upp i morse för att dra på mig Ikea-uniformen och åka till jobbet. Klockan var bara halv nio på morgonen när jag klev ut genom dörren och möttes av det sjukaste vädret. Härligare än på flera veckor. Inte nog med att solen sken och himlen var klarblå. Det var sådär varmt att det brändes på fötterna när man gick. Jag grät inombords, att behöva sitta still inomhus när man kunde varit på stranden eller åkt vattenskidor kändes oerhört tråkigt.

Men men... hoppas på en minns lika vacker dag imorgon. Är ledig och redan ikväll ska min mobil vara avstängd. Chansen att de ringer och frågar om jag kan komma in är ganska stor. Många av de anställda har en tendes att sjukanmäla sig på lördag- och söndagsmornar. Oftast ringer de till mig för att de vet att jag inte kan säga nej. Även om jag inte känner för det, även om jag har andra planer så säger jag alltid "såklart jag kan, kommer om tjugo". Har jobbat där sedan december och inte haft en helg ledig, inte en enda. 

Nu ska jag bege mig till Southbank för en promenad. Solen går snart ner och då är de extra vackert där. Sedan ska jag till ett köpcenter norr om Brisbane för middag ute och bio. Kommer bli jättetrevligt :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0