Anzac Day

Igår var de Anzac day här i Australien. En av Australiens viktigaste högtidsdagar där man hedrar alla de soldater som stred och offrade sina liv i Anzac, Australian and New Zealand Army Corps. Detta firas varje år den 25 april, just den dag då Anzactrupperna landsteg i Slaget vid Gallipoli under första världskriget.   

Det är public holiday idag vilket innebär jättebra betalt för de timmar jag jobbat. Mer än dubbelt i timmen. Efter jobbet åkte jag hem till Josefin och tillsammans åkte vi för att kika när James (Josefins pojkvän) och några andra spelade volleyboll. Nu hålle jag på att packa för imorgon då jag ska åka till Sunshine Coast för vattenskidåkning och sedan stranden. Laddat med solkräm, bra bok och annat nödvändigt. Kommer bli toppen!   


Jag och Josefin för ett tag sen

Min fruktlåda som jag köpte idag för hela 4 dollar. Galet mycket frukt och grönsaker för drygt 25 kronor! Jag är nöjd, dagens kap! Priset på frukt och grönt har gått ner betydigt. Vet inte varför men skulle tro att de beror på att vintern närmar dig med stormsteg. Sommaren här är förmodligen för varm för att frukt och sådant ska växa bra. Fast jag vet inte, kankse har jag fel. Kommer ihåg när jag hyrde ett hus i Woolloongabba under två veckor (tror det var i januari - mitt i sommaren) då hade jag ett stort mangoträd med massa mogna frukter på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0