Good Friday

Långfredag. Vet inte ens vad de betyder eller innebär. Brukar inte direkt fira denna dag utan för mig är de bara ytterligare en anledning att äta massvis med onyttigheter. Sen är ju alla affärer stängda, vilket är mest irriterande. Får känslan av att folk hemma ska angla (vad de nu är?), står så på facebook allafall. Min dag har varit lugnt och väldigt bra. Strålande sol så passade på att dra till stranden för sol och bad. Efteråt köpte vi pizza och glass för en lugn hemmakväll. 

Läste ett av syrrans efterlämnade magasin idag. Där radades tio saker man måste göra innan man är redo att gifta sig upp:

1. Tillbringa tid på egen hand - att klara livets utmaningar utan andras hjälp.
2. Bela bostad med andra - lära sig dela bostad med slarviga, lata och konstiga människor.
3. Lära dig hantera pengar i alla lägen.
4. Resa med dig själv som sällskap - testa dina gränser.
5. Skaffa dig trogna vänner.
6. Skapa dina egna intressen - ger livet större mening.
7. Sluta fred med dina föräldrar - acceptera att dina föräldrar bara är människor.
8 Ge ditt brusta hjärta tid att läka.
9. Älska den kropp du har fått.
10. Njuta av dig själv - för dig själv.

Kan nog mer eller mindre kryssa i alla dessa pungter. Är jag redo att gifta mig? Inte alls.


Har för övrigt fått tre nya husdjur. Dessa lurviga saker lever på vår bakgård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0