Jag behöver choklad

Tom frys, tom kyl och tomt skafferi. Tre dollar kvar på konton. Vad gör man? Jo, man köper havregryn. Grötdags! Det enda som är billigt nog att hålla mig någorlunda mätt till på torsdag. Så jädrans trött på ris, nudlar och pasta. Tort, tråkigt och smaklöst. Klarar inte mer. Något less just nu (och hungrig). Jag behöver choklad. Mörk, smarrig chilichoklad. Eller svenskt lösgodis. 
 
Idag om de ett par fram och frågade om jag var svensk. Jajjamen. Vart kommer du ifrån. Hälsingland. Jaha, vi är från Söderhamn. Jag med. Eller egentligen från Mohed. Jag med! Världen är liten. Inte fasen förväntar jag mig att träffa människor från lilla Mohed på Ikea i Brisbane.  
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0