vinter...

Nu märker jag att de faktiskt närma sig vinter här i Australien. Inte alls lika varmt och skönt på kvällar och nätter längre. Tog nyss en promenad och istället för min vanliga outfit bestående av korta shorts och sport-bh drog jag på mig shorts och en långärmad t-shirt. Inte heller dagarna är lika varma, eller ska man säga heta. Det är fortfarande smått plågsamt att sätta sig i bilen en solig dag, dock behöver jag inte var rädd för att bränna händerna på ratten längre.  

Fick göra något helt annorlunda på jobbet idag. Flera stora Ikea-nissar hade rest hit till Brisbane för att delta i diverse möten och nu på kvällen annordnades en avskedsmiddag. Min uppgift var då att hjälpa till med detta. Först genom att förberada maten. Gjorde små minipizzor, bruschettas och skar upp ost och frukt. Sedan fick jag och en annan tjej, Maria, aggera servitriser. Gick runt med stora, runda brickor fyllda med olika sortes mat. Efter bara en liten stund var jag helt slut i armen, det var så mycket tyngre än man kan tro. Som tur var behövde vi inte vandra runt sådär alltför länge utan kunde efter ett tag ta del av ätandet och pratandet istället.

Imorgon väntar vattenskidåkning! Sugen och taggad som attan :) Fick en payslip från Ikea imorse, allt jobb har lönat sig. Förmodligen svänger jag förbi något shoppingcenter på vägen hem, måste köpa en klänning till helgen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0