SM i Linköping

Då var vi, jag och Viktor, påväg tillbaka till de norrlänska skogarna. Efter veckor och veckor av åkande. Känner mig smått ofräsch, alla kläder luktar väska och bilen stinker blöt våtdräkt. Usch. Tio mil kvar sen ska jag ta en välbehövd dusch, klä om och styra mot byns pub.

Hela förra veckan var vi i Linköping, där gick årets svenska mästerskap av stapeln. Hade en supertrevlig vecka fylld av vattenskidåkning, roliga middagar, trevlig sällskap och annat. Åkningen gick inte alls som väntat, åkte riktigt dåligt på träning och jag var minst sagt less, besviken och otaggad. Hade lust att packa, åka hem och lägga skidorna på hyllan för gott. Att tänka positivt är svårare än man tror. Lyckligt nog vände det lite precis innan tävlingen, tillräckligt mycket för att jag skulle ta mig vidar till final och allt kändes bättre. I finalen åkte jag sedan betydligt bättre, äntligen... längesedan jag varit så glad. Synd bara att det ska börja släppa när säsongen är så gott som slut....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0