Surfers Paradise

Sitter för stunden på ett cafe i Surfers Paradise, dricker kaffe och käkar choklad. Är här helt själv och har under dagen shoppat och promenarat på stranden. Parkerade bilen en bit bort och gick i över en timme innan jag tillslut slog mig ner där jag nu sitter. Alla andra som jag känner jobbar eller sitter hemma och är tjocka och tråkiga. De är den stora nackdelen med att jobba helger, när alla andra gör saker är jag på jobbet och när jag är ledig finns det inget att vara med. Fördelen är väl att man tjänar mer. Om en stund ska jag promenera tillbaka. Spar en bit choklad och ska stanna på vägen, kika på havet och skriva dagbok. Min kattmamma sa en gång att man mår bra av att skriva ner sina tankar någonstans och kan konstatera att de stämmer. Skrivit riktig dagbok i snart två år och att spara allt man känner och tycker är både roligt och lärorikt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0