Rastlös...

Gårdagen med Josefin blev trevlig. Struntade i South bank (massa moln ute) och åkte istället till videobutiken för film och godis. Fick träffa Josefins pojkvän James, jättetrevlig, och fick se huset de bodde i. Typisk queenslander, högt i tak, vita väggar och massa utrymme. Såg "The boy with the striped pyjamas" som var sorglig, berörande och därav bra. Senare på kvällen följde jag med för att kika på deras beachvolleyboll match. Blev riktigt sugen på att börja spela själv.

Idag bestämde jag mig för att ha en såndär dag då man bara är hemma. Slappdag, slödag, ta-det-lugnt-hemma-dag. Nu är klockan sju och jag kan konstatera att sådanna dagar är inget för mig. Fy vad tråkigt jag haft. Nästan skrämmande vad rastlös jag varit. Sprang en timme efter frukost och tänkte att om jag blir trött i kroppen så kanske de är lättare att bara sitta framför tv:n sedan. Självklart fungerar det inte så. Har efter det städat och skurat hela huset, tvättat kläder, lagat riktig mat och käkat tre gånger, börjat kika på en film (men slutade efter tjugo minuter), loggat in på facebook ungefär tvåhundra gånger och läst femton sidor bok. Haft sjukt tråkigt. Som tur är kom de andra hem från sina jobb runt fem och allt kändes betydligt lättare. Druckigt te och snackat skit med Lisa nu under kvällen.

Imorgon drar jag för ytterligare lite vattenskidåkning, ska bli riktigt skönt. Sen på kvällen ska jag ut med några tjejer från jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0