Jag saknar min säng...

Nu är de vinter här i Australien. Dagarna är varma då jag fortfarande går omkring i shorts och linne, ligger ute i bekini och svettas när jag sätter mig i bilen. Men nätterna. Vaknade nyss och det är omkring sexton grader inne. Att insolera eller värma huset existerar inte. Fryser och vill inte kliva ur sängen. Nu saknar jag mitt rum hemma. Saknar min stora säng, alla täcken och kuddar.

Börjar jobba om en timme. Ska sitta i kassan till klockan två och sen dra till Garden City för lite shopping. Senare ikväll väntar ännu en volleybollmatch och imorgon ska vi ha BBQ med jobbet. Hoppas på lite vattenskidåkning i veckan med. Som de känns nu har jag dock ingen lust alls, är på tok för kallt! Dock kommer de vara ännu kallare hemma i Sverige så det är väl bara att börja vänja sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0