sjutton...

Har ångest. Sitter hemma och funderar. Har fått höra otaliga gånger av kära familjen hemma att "det är dags att du tar tag i ditt liv" och fått frågor som "vad vill du göra med ditt liv". Hur många människor i min ålder vet precis vad de vill och ska? Tjugo år gammal, hur ska jag kunna planera och veta vart jag kommer befinna mig om tio, tjugo och trettio år från nu. Vet ju knappt vad livet handlar om än. Det enda jag med säkerhet kan säga är att jag inte tänker vara riktig och seriös med någonting förrän jag känner för det.

Förutom denna släng av illamående har dagen varit super och helt enligt morgonens plan. Jobb, shopping, mys och fika med Josefin och sedan volleyboll. Köpte nästan en byxdress men ångrade mig i sista stund. Har inte råd med inpulsköp så ska sova på saken och gå tillbaka imorgon. Bor mitt mellan två stora shoppingcentrum, mindre än tio minuter till vardera, och sedan tar de bara femton minuter att köra till city. Så "sova på saken" har blivit lite av en vana när det kommer till shopping. Sparar massor med pengar när jag bara köper de jag verkligen vill ha.

    


Kommentarer
Postat av: Carro Hägg

Hej Sandra!



Så himla roligt att läsa din blogg och om dina äventyr! Tycker verkligen du ska ta och njuta nuet och av att vara på en sådan fantastisk plats! Du är som sagt bara 20 år gammal och har hela livet framför dig att vara seriös, njut medan du kan! Jag tycker din vardag låter grym och herregud du har ett jobb och tjänar pengar och även om du åker iväg, "tar tag i ditt liv" och pluggar någonstans för att bli "någonting" så är målet med det i slutändan ändå att få ett annat jobb och tjäna pengar.. :)



Så ta det lugnt du tills du vet vad du vill göra med livet det är mitt råd! :)



Ha det gott!



Kram, Carro

2010-05-18 @ 18:03:23
URL: http://leringenseinstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0